دلایل حال وخیم بازار خودرو


مطالب پربیننده
نظرات بازدیدکنندگان (1)
  • image علی

    وقتی شما می توانید یک خودرو را بفروشید و دلار و طلا بخرید و سپس در خارج ایران، چند عدد از همان خودرو را بخرید، معناش اینست که دلار و طلا ارزان است و خودرو گوی سبقت را در ایران از آنها ربوده است و نه بالعکس.

    تیرهای جالب گذشته های نه چندان دور

    قیمت خودرو امروز 1397/11/28|پراید 47 میلیون تومان شد
    پراید 47 میلیون تومانی شرم آور است!
    واردات خودرو آزاد شود، پراید ۳۰ میلیون تومان می‌شود - تابناک
    قیمت 47 میلیونی در ذهن نمی گنجد

    چون تورم در قیمت خودرو، تورم مسکن و دلار و طلا را با شدت تمام پشت سر گذاشته است و حباب را رد کرده و به بالن رسیده است، وابستگی قیمت خودرو به دلار بیمعنا شده و اکنون دلار به قیمت خودرو وابسته شده است.

    چون خودرو یک کالای مصرفی است، اگر تورمش بیشتر از طلا و دلار شود، بانک مرکزی وارد ضرر می شود و ارزش خودرو با شتاب از ریال فاصله می گیرد و درنتیجه، فرد با خرید خودرو در یک مدت کوتاه می تواند دلار و طلای بیشتری در داخل ایران بخرد و سپس با آن دلار و طلا می تواند خودروی بمراتب بهتری در خارج بخرد.

    اگر فردی دیگنیتی را نگیم در قیمت اولیه 750 میلیون، بلکه در یک میلیارد خریده بود، پس از 10 ماه می تواند آن را بالای دو میلیارد و 300 بفروشد و برود دلار 54 تومانی بخرد، که می توان با آن یک بنز CLA250 آخرین مدل در خارج ایران خرید، بدون اینکه کار خاصی انجام داد.

    دوباره اگر همین بنز را بتوان وارد ایران کرد که میتوان چندین برابر دیگنیتی فروخت، پس از فروش، دوباره می توان دلار و طلا ی بیشتری خرید و از ایران خارج کرد و اینبار مثلا دو تا بنز CLA250 آخرین مدل خرید. دلیل این اتفاق نادر در اقتصاد جهان، زیان ده بودن بانک مرکزی در پایین نگه داشتن تورم دلار و طلا در مقابل تورم خودرو است و نه بالعکس. در زبان دیگر، وقتی مثلا خودرویی 3 برابر شود، دلار حتی 2 برابر هم نمی شود و این یعنی اینکه اقتصاد برعکس شده است و خودرو بجای کاهش قیمت دچار افزایش می شود و افزایشی که بیشتر از افزایش دلار و طلا است که یعنی اینکه می توان با خرید و فروش خودرو، تمام دارایی دلار و طلا را در داخل ایران ارزان خرید، و در خارج ایران، 1 روزه ثروتمند شد. در حالیکه با یک مقدار دارایی مشخص از دلار و طلا، فرد در داخل ایران هر روز ضرر می کند، اما اگر دائم خودرو بخرد و بفروشد، دائم می تواند دلار و طلای بیشتری بخرد و در خارج از ایران به قدرت مالی برسد که فقط بدلیل پیشی گرفتن تورم خودرو از دلار و طلا می باشد

نظر خود را بنویسید!